Monday, April 19, 2010

気紛れで On a Whim

Recently I've been biking around Osaka and checking it out. I've been finding some interesting little shops, restaurants and cafes really close to my house that I never even noticed. A couple days ago I found Maryland Cafe. Having grown up in Maryland for 12+ years I had to go to this place.

So one day I set out to go to this cafe. I left my apartment on my bike and got there in about 5 mins or so. Once I got there I thought, you know what I'm not that hungry I'll keep exploring. So I kept going.

I kept going for a while and I saw more of Osaka. I stayed on the same road that Maryland Cafe was on. The road is called Sennichimae. It runs from the bay near in/near Osaka all the way to Nara (the prefecture to the east) probably like 50km or so. Anyways on a whim I kept heading west on my bike.

The farther I got away from home the farther I wanted to go. Eventually I noticed a mountain range outline. Once I saw that mountain I set my goal.

I kept biking on that same road, which when I started was quite big, but now had gotten really narrow in a small town, until I reached the base of the mountain. Once I got there I parked my bike and started hiking up the mountain.

Along the way I met an old man, we didn't talk but it made the walk up the mountain feel different. It was a little cloudy but other than that the weather was nice. At certain points I could see the city of Osaka through the trees, it was awesome. When I got to the peak it felt great. Felt like I had accomplished something when really I just came here on a total whim.

On the way down I picked up a small stone as a keepsake. When I got home I realized I biked over 50km and hiked probably at least 2km up the mountain. The mountain is called Mount Ikoma and is on the boarder of Osaka and Nara prefectures.

近頃、自転車で大阪市内の色々な場所を探検して面白い店とかレストランとかを発見しました。アメリカのメリーランド州で12年間ぐらい育ちましたので、メリーランドカフェというところを見つけて、ちょっと気になりました。一昨日食べに行きました。

千日前通と言う道が僕のアパートの近くにあります。東西道路です。東の方を進むと奈良県に行きます。西の方は海に行きます。兎に角メリーランドカフェは,その千日前通にあります。

よく分からないですがメリーランドカフェに着いたけれど気紛れでもう少し先に進みたいと思いました。千日前通の西方に進みました。遠くに行けば行くほど、より遠くに進みたくなりました。(「続けて、続けて」,僕の中の何かが続けてって言いました。やがて山脈が現れました。目標を決まりました。あそこまで行きたい。

たくさんの町を通って、東大阪へ初めて来ました。千日前通が狭くなり両脇に桜が並んでいました。坂道を進んで(最終的に)通が平岡公園に到着しました。

駐輪場に自転車を置いて山を登り始めました。経路で歩いて僕の前に老人も歩きました。この山の山頂まで登らなければならない気がしました。曲がりくねった小道の近くで色々な鳥が鳴いていました。上空は曇り空でしたが、たまに木々の切れ目から大阪の姿が現れました。

いつの間にか山頂に着きました。やった、ここまで来ました!山頂で深呼吸をしました。生駒山の山頂から見事な眺めを楽しみました。爽快な空気を吸いました。まだ何も食べてなかったですが空気と自然からエネルギーを取り入れました。

帰る前に、この気紛れな旅を忘れないように小さい石を拾いお土産みたいなものを手に入れました。

生駒山ありがとうございました。

No comments: